پیشینه و مبانی نظری خودکنترلی

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی

مفهوم خودکنترلی که در سال1974توسط اشنایدر[1] گسترش یافت، به این معنی است که یک شخص در موقعیت خود چه قدر انعطاف پذیر یا چه قدر پایدار است(کاشال وکوانت[2]، ۲۰۰۶). اشنایدر بیان کرد، مردم در یک بحث کلی به دو دسته تقسیم می شوند: افراد با خودکنترلی بالا[3] و افراد با خودکنترلی یایین[4] که هر کدام ویژگی هایی دارند(کجدال[5]، 2003). برخی از افراد نسبت به موقعیت های اجتماعی حساس هستند و ظاهر خود را متناسب با موقعیت رایج تنظیم می کنند، این افراد را با خودکنترلی بالا می نامیم. در مقابل افرادی هستند با خودکنترلی پایین که تمایل دارند فکر و احساس خود را بیان نمایند، تا اینکه آن را متناسب با موقعیت سازماندهی کنند(اشنایدر، 1974).

 

[1] - Snyder

[2] - Kaushal and  Kwantes

[3] - High Self-monitoring

[4] - Low Self-monitoring

[5] - Kjeldal


دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 771 مشاهده

کد فایل:56353

انتشار در:۱۴۰۰/۱۰/۲۷

حجم فایل ها:69.7 کیلوبایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 31

فرمت فایل: doc.ورد


اشتراک گذاری:
 قیمت: 20,000 17,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
برچسب ها: خودکنترلی

محصولات مرتبط